Tur med vädret

Hade åtminstone lite flyt med vädret igår trots att det mest regnade hela dagen. När jag åkte ut till Zauron mitt på dagen vräkte det ner och jag packade med dubbla ridbyxor och regnjacka ifall jag skulle bli blöt... Men det sprack upp och lagom till jag skulle rida så var det sol och varmt så jag kunde till och med rida i t-shirt för första gången i år! Härligt! Passet gick bra, han kändes betydligt mera loss även om jag fick påminna honom lite i början och under passet checka av lösgjordheten. Red lite slutor i galopp som gick bra och några piruetter. Avslutade med lite travjobb där jag jobbade mycket på tempoväxlingar och kunna samla upp traven riktigt mycket men med bibehållen rund form. Han jobbade på bra så det känns lovande inför söndag! Hoppas vi har lika tur med vädret då...

Åkte sedan ut till Kiri och det var varmt och soligt när jag red iväg. Tyvärr kom regnet under turen och både hon och jag var dyngsura när vi kom tillbaka. Som tur är har Kiri blivit härdad att rida i alla sorts väder så det bekommer henne inte. Gissa om jag var glad åt att kunna byta byxor när vi kom tillbaka till stallet. Hoppas att vädret kan stabilisera sig lite till eftermiddagen så jag kan få en torr tur idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0