Update!

Ja nu var det längesen jag skrev något. Har haft noll motivation till att skriva men snart drar ju tävlingssäsongen igång igen så det börjar bli dags att peppa! Igår åkte jag med Zauron till Åby själv eftersom Molle var på kurs hela dagen. Träning för Maritha stod på agendan. Började lite i trav med öppna och sluta på långsidan, lätt som en plätt, flöt på riktigt bra! Red några diagonala travslutor sen där jag inte får böja för mycket för då kommer jag ut för tidigt utan tänka lite rakare fast med framdelen tydligt före. Fick sedan jobba ett tag med galoppslutorna eftersom jag har haft problem med höger. Jag kommer över till vänster i sadeln, hästen blir rak och ignorerar höger skänkel och går alldeles för mycket åt sidan OCH lägger huvudet på sned. Klurigt det där... Måste verkligen sitta till höger redan i hörnet och tänka öppna redan där och sedan inte tvära för mycket eftersom det även här är en ganska lång linje. Blev bättre iallafall, fick också rida sluta och sedan rakt fram i öppna när jag känner att han börjar välta lite mot höger skänkel. En bra övning som jag gjort själv, men som blev ännu bättre nu när jag fick extra ögon på mig. Jag får lätt för mycket i högerhanden, eftersom han inte tar höger skänkel, och får inget stöd på ytter. Men det blev bättre och kändes på slutet ganska bra. Vänster galoppsluta funkar klockrent, där måste jag bara tänka på att vända in framdelen ordentligt eftersom han lätt får baken före annars. Red sedan lite fyror på långsidan, gick bra men måste börja i tid, speciellt när jag rider i 40-ridhus. Bra träning, kommer kännas som om man har hur mycket tid som helst på sig när man kommer ut på lång bana... Serierna i sig är inga problem, gäller bara att planera vägen så jag börjar i tid och avslutar i tid.

Avslutade träningen med lite piruettjobb, först på volt, vända in och flytta ut. Jättebra för att reglera så han inte börjar vända själv eller att han ligger mot innerskänkeln. Svårare i höger. Men det är kul för förut har han haft svårare i vänster eftersom den galoppen varit svagare men nu är det tvärtom och han orkar samla sig, nu ska han bara orka vända också på liten yta åt båda hållen. Fick gå ut på diagonalen och vända runt vilket gick mycket bättre än sist. De är fortfarande alldeles för stora, som arbetspiruetter, men han gör rätt och det liknar åtminstone piruetter nu!

Jag har anmält mig till MsvB:4 på strömsholm 2/4, MsvB:4 i enköping 10/4 samt MsvA:1 15/4 i enköping. Får se om vi känns redo för MsvA då, om inte så väntar vi med debut. Har en begagnad frack på gång också, hoppas den passar, för det blir ju betydligt billigare än att köpa en ny. Eftersom jag redan lever på existensminimum (nåja, nästan iallafall) så har jag inte riktigt råd med en ny just nu...

Nu blev det ett väldigt långt inlägg, hoppas ni orkar läsa... På fredag är det träningar för Anna Svanberg som jag tänkte kika på och en föreläsning efter. Ska bli kul och hoppas på lite inspiration!

Kommentarer
Postat av: Renée

Kul med uppdatering! synd att jag är mycket större än dig, annars ska jag ju sälja min frack billigt. Den är nog lagom lång till dig, för den är för kort till mig, men den är nog alldeles för vid. :(

2012-03-08 @ 10:03:10
URL: http://bambisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0