Snart dags för årets tävlingspremiär!

Ja nu är det bara en vecka kvar till den första tävlingen för i år, en msvB:4 på Strömsholm. Ska bli kul!

Var ute igår eftermiddag och red Zauron hemma på utebanan. Tränade på lite av varje, traven känns som vanligt väldigt okomplicerat och skolorna har bra flyt och känns lätta. Det jag ska tänka på är att ha energi men komma ihåg att samla upp så jag får mer tryck i honom och lite högre form utan att det blir hastigt. Fortsatte med lite piruettjobb, vänster blev riktigt bra, gjorde en halvpiruett där som helt klart kändes godkänd, jämna och runda språng och inte alltför stor. I höger vill han gärna vända själv och slår lite knut på sig, så där gäller det att inte samla för mycket innan utan ha lite fart in, för han stoppar upp lite i piruetten själv. Eftersom den trasslade lite red jag lite på en fyrkant och gjorde kvartsvändningar så jag fick koll på innersidan och att han inte vände själv och då gick det mycket bättre. Det är ju fyra veckor kvar till debut i msvA så vi hinner fila lite till på det där. Kom på att jag har samma problem som i höger galoppsluta, att jag hamnar med vikten till vänster, så jag måste se till att trampa ner till höger så jag hamnar rätt i sadeln. Gjorde lite galoppslutor där vänster kändes bra men i höger vill han gärna räta ut sig och trycka mot högerskänkeln. Men det kändes ändå ok och jag börjar få grepp om det. Avslutade med lite serier i vart fjärde och tredje. Inga problem med bytena men jag måste börja i tid, blir ju ytterligare lite svårare på 20x40 bana. Får åka till Tutis och rida så vi får öva på rätt banlängd. Ska rida på måndag igen och sen tänkte jag eventuellt rida på fredag också. På söndag rider vi för Maritha och sedan är tävlingen på måndag.

Uppdaterad tävlingsplanering för våren 2012:
2/4 Strömsholm MsvB:4
10/4 Enköping MsvB:4
15/4 Enköping MsvA:1
1/5 Solna Ms
vB:2 eller StGeorg (bestämmer mig efter enköping)
13/5 Hogsta MsvB:4 eller MsvA:1 (beroende på hur det gått i tidigare starter)
31/5 Uppsala dressyrsällskap
MsvB:4

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0