Lite hjälp på traven

Lastade in Legolas som gick in ganska snabbt och åkte iväg till ridhuset för att trimma lite för Maritha för första gången. Molle kom ut och kikade också, hon har inte sett honom sen vi var och kollade på honom första gången. Fick börja med skritt på en fyrkant. Rida rakt fram och vända i varje hörn (Kyras fyrkant, så himla bra övning). Tänk att det kan vara så svårt att rida rakt fram, svänga, rida rakt fram! Fortsatte på samma sätt i trav också. Funkade bra på honom och kände att jag fick fatt på honom och lite mer kontakt och mellan hjälperna. Gjorde en galopp åt vardera håll där jag måste rida på mer framåt! Även här lite samma tänk när jag svänger, försöka räta upp och understödja på yttertygeln. Avslutade lite i trav och sen var lillen trött! Men han kändes fin på slutet och var på väg att hitta en bra form. Ska definitivt tänka på detta när jag rider på bana nästa gång och framförallt börja några varv i skritt. Kommer nog rida två gånger till denna vecka men sen blir det ju ledigt hela juli för honom. Sen flyttar vi till Molle och Zaurons stall och då kommer vi igång och trimmar igen.

Zauron har tagit det lite lugnt över midsommarhelgen och ridits ut. Imorgon ska Molle rida för Maritha och på fredag trimmar jag lite inför helgen. Hoppas att han kan gå lika bra som senaste träningen!!! Blir sen start på lördag (MsvA) och mitt på dagen nån gång på söndag (StGeorg). Hoppas på bra väder då det är utetävling.

Jag bjuder på tre bilder från i söndags när jag och "lille" Lego var ute och busade på ängen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0