Hej, vad det vinglar!

Satt upp för första gången på Legolas idag, bortsett från provridningen då. Han har inte gått sedan treårstestet nu och det kändes att han var lite oriden jämfört med när jag provred honom (då hade han precis varit hos Niklas i fyra dagar). Han var väldigt pigg men lite svårstyrd. Men var otroligt snäll!! Stod som ett ljus när jag satt upp, hade mamma som höll i men det hade nog inte behövts ens. Red ca 15 minuter, lite trav och galopp åt båda håll. Lite svårt att följa fyrkanten i höger varv där han gärna svänger in av sig självt. Lite missförstånd ibland om vart vi skulle och vilken gångart. Galoppen är verkligen härlig, den kommer bli super när han orkar bära sig lite mer. Var hur snäll som helst att leda dit och hem, trots bilar, får med lamm, bron över den forsande sävaån och läskiga postlådor på vägen. Han är så rar, tittar på mig som om han frågar om det verkligen är säkert att gå och sen följer han med. Kom lite ridskolehästar och passerade banan när jag precis börjat rida men han gjorde inte mer än att titta på dem och gnägga lite. Så himla duktig! Imorrn kommer Jenny ut och fotar oss, tänkte ta honom till banan imorgon också och rida lite, sen får han kanske stå nån dag och kanske jag vågar mig ut på tur i helgen om jag får något stabilt sällskap med mig. Kommer som sagt rida på nu några veckor så vi lär känna varandra och hittar knapparna innan han får lite sommarlov!

Kiri kommer troligtvis insemineras denna vecka då hon var på väg att bli brunstig! Valet har fallit på en mycket intressant hingst! Återkommer om detta! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0