Röta och välklädd

Kommer vara mycket välklädd uppe i Falun! Jag hämtade ut min nya kavaj och ridbyxor igår och de passade superbra båda två. Och vilket bra pris. Kavajen kostade 125 EUR, här i Sverige är det billigaste jag sett 1600... Även ridbyxorna var flera hundralappar billigare. Ska definitivt beställa därifrån igen om jag behöver något.

Legolas har tyvärr fått lite strålröta i i båda fram. Han är ju lite hög i trakten, ffa på vänster fram och nu har det ju varit så blött ute också. Men han har fått gå in på natten nu och så har jag tjärat lite så nu ser det bättre ut. Hovis kommer på lördag och skor om runtom. Hoppas vi får lite ordning på framfötterna men det tar ju ett tag att korrigera sådant.

Zauron ska sättas igång på onsdag och på torsdag ska jag rida. Han har nog tröttnat på att vila för han ville gärna följa med hem till stallet sa Molle. Ska bli kul att se hur han känns efter två veckors ledighet.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Bilder!!!

Det finns speciella sulor som ger extra tryck på strålen som jag har för mig kan vara bra vid strålröta. Då får man se till att packa in lite tjärdrev under sulan. Hör med hovis!

2012-07-17 @ 19:20:11
URL: http://blogg.jempa.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0