New in

Handlade lite nya grejor till tävlingsfrisyren på ryttarsmycken.se! De har mycket att välja på och bra priser! Jag köpte en liten donut som jag hoppas kan få in under hjälmen och sen en ny stor till hatten eftersom min gamla var lite sliten efter hårsnurror som jag har haft i den. Köpte dessutom en hårsnodd i pärlor att ha runt och lite dekorativa hårnålar också med pärlor. Vad tycks?
 
Skulle ha ridit en sväng med Hanna idag men tyvärr hann inte hon ut innan det blev mörkt. Så jag red upp själv till lilla trädan och motionerade honom lite i trav och galopp. Han var duktig, busade inte en enda gång men blev lite stark i handen ibland. Han blir väldigt sällan det i ridhus men ute kan han försöka öka tempot och dra iväg lite. Så skönt att han är avspänd även när man rider ute även när vi är ensamma. Försöker ju rida ute med sällskap för säkerhetens skull men det är inte alltid det vill sig. Trädan som jag rider på ligger väldigt nära stallet så då känns det ganska tryggt ändå plus att jag bara rider där om jag vet att nån är kvar i stallet under tiden ifall olyckan är framme! Han var även ganska avslappnad i stallet idag, han brukar kunna vara lite spänd när han är ensam inne. Funderar på att påbörja hans vila redan nästa vecka då vi har en del att göra i skolan nu såhär i slutet av kursen, men vi får se! 
Lite frostig mule efter ridningen...
 
Herr Långben väntar på att få gå in och äta. 

Kommentarer
Postat av: Ankie

Du blir kalasfin som vanligt i håret! Det är så snyggt med riktigt mörkt hår och uppsättningar!!!!

Svar: Tack, och ja jag hoppas att detta blir snyggt! :) Det är kul att få göra sig fin ibland. Har till och med sparat ut mitt hår i år och slutat med att klippa upp det för att lättare kunna sätta upp det när jag tävlar. :) Sen kan man ju undra varför man lägger ned så mycket tid på det, tror inte direkt så det ger pluspoäng av domarna. Men man kanske rider bättre om man är fin i håret? Ja, så måste det vara!
Emma

2012-12-16 @ 20:22:56
URL: http://ankiesen.blogg.se
Postat av: Ankie

Hahahahah jag OXÅ jag sparar och sparar och köper dyra hårvårdssaker för att få håret långt och jämnt. Inga etapper eller lugg eller sånt även om det kliiiiiiiiiiiiiar som fan i fingrarna efter en lugg men det funkar ju inte med hatten :P Suck. Köpte nya smycken till mitt hår både på globen och nu på ryttarsmycken.se så himla roligt! Kanske ska våga ha det privat oxå, det är ju tydligen modernt med donut knut, känns lite konstigt tkr jag dock...

Svar: Snygga vi kommer vara i vår då =) Ja, man har ju sett folk som har donut privat men håller med, det känns lite konstigt att ha det utan hatten och utanför tävlingsbanan!
Emma

2013-01-03 @ 13:00:17
URL: http://ankiesen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0