Rida i lag!

Även om det inte blev något lag-SM så kommer jag iallafall rida Div 1 i höst igen. Jag har stått som reserv och eftersom hästar är hästar så blev det så att jag får rida iallafall. Ska bli kul! Hade träff idag på Tutis och vi gick igenom programmet med Anette som pratade om vad domaren tittar på i MsvB (eller ska titta på..!). Intressant även om man vet det mesta redan men det är alltid bra att bli påmind.

Legolas har fått springa på töm med Molle idag igen och skötte sig exemplariskt som vanligt. Är han verkligen bara 3 eller har jag blivit lurad?! Man kan undra. Idag kunde han till och med galoppera på volten och orka hålla galoppen, dock blev det bensinstopp efter det så då fick vi ge oss. Så vid närmare eftertanke är han nog 3 ändå och har ingen vidare ork. Men så är det när man har långa ben att orka balansera sin kropp på, då orkar man inte så länge! Imorrn blir det vila för lillen, den här veckan har han gått en dag på banan, en dag ute och så på töm idag. Bra variation iallafall! I september hade jag tänkt komma igång och ta hjälp av Marita varannan vecka, får se om han känns redo eller om vi får skjuta på det. Ingen mening att åka dit om han känns trött, annars är det ju super att få hjälp från början så det blir rätt och man slipper nöta i onödan.

Appropå Marita så ska jag och Zauron ta oss till Tutis imorgon fm för att trimma ett pass. Tänkte fokusera på MsvB eftersom det ligger närmast i tiden tävlingsmässigt. Enkla byten måste vi nog träna lite, svårt att skritta ordentligt därmellan även om fattningen och avbrottet är lätt. Har haft lite problem med högeröppna så den ska vi nog också titta på samt slutorna på medellinjen så vi inte slösar bort poäng i onödan. Känner mig riktigt taggad för att rida i laget, har bett om att få starta sist också, rider som bäst under press och eftersom ingen annan brukar vara så sugen på den platsen så passar det oss bra :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0