Ridit på liten och lånat ut stor

Igår var jag ut till Molle för att "jobba" Caligo lite! Gick superbra, uppsittning är inga problem och idag satt jag jag upp på en gång. Skrittade runt lite som vanligt med Molle som ledde oss och sen gick vi in på volt lite så jag fick styra lite försiktigt. Först fattade han inte att han skulle gå runt Molle men sen gick det bra. Han har ju blivit longerad en del så han kan ju det där att gå på volten. Han blev lite rädd för tyglarna först när han såg dem röra sig men sen gick det bra och började nästan kännas som att jag red och inte åkte häst :) Får vi om vi vågar trava lite nästa gång, det är väl ungefär så mycket vi kommer göra innan det är dags för heltidsvila och bete för lillen.

Kiri lånade jag ut till Erika i lördags eftersom jag jobbade och hon hade skött sig bra! Hon hade tom ridit ensam eftersom inget sällskap fanns som kunde följa med. Erika verkar orädd, vilket är bra, Kiri behöver en trygg och stadig ryttare. De hade ridit ner mot sjön och travat en liten bit. Erika ska även rida idag, jag tänkte ha en till hästfri dag och eftersom hon erbjöd sig att rida också får Kiri komma ut idag också! Hjälpte även Erika själv med sin egna häst igår och det såg riktigt bra ut, de ska ut i msvC snart och jag tror det kommer gå galant. Jag ska trimma hennes Cassini lite onsdag, det är så toppen när man kan utbyta lite tjänster.

Kiri fick igår prova på en ny väg. Nu har vi nästintill utforskat hela området. Red ända ner till Säva Gård, rundade deras hagar och sen hem igen. Det fanns mycket läskigt att titta på och Kiri tvekade ett par gånger men vi tog oss runt trots att hon var väldigt spänd. Hon brukar ju inte vara så tittig men idag var det mesta läskigt. Får rida där igen snart så kanske hon känner igen sig och slappnar av lite.Fördelen med den rundan är att man inte behöver vända vilket är fallet på alla andra vägar även om man kan rida rätt långt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0