När ska det bli vår egentligen?

Jäkla skitväder idag. Regn och bara några få plusgrader. Jag efterlyser våren!!! Det hade äntligen torkat upp i Kiris hage (igen) och så kommer det regn (igen). Tröttsamt. Plus att det är kallt! Börjar känna av halsont igen, hoppas verkligen inte jag blir sjuk igen, det har jag inte tid med. Dumma väder.. Men nån gång måste det ju bli varmt så man kan rida ute med Kiri och slippa frysa och blåsa bort.

Igår var hon ganska taggad, red en ny väg där det fanns mycket läskigt, blåste rätt mycket och vid en hästhage var det en presenning som fladdrade ganska nära vägen plus något annat som också fladdrade. Kiri försökte vända flera gånger men jag gav mig inte så till slut kom vi förbi. Men nu var hon rädd, så det var inte dumheter som hon har haft för sig förut att hon inte ska gå bara för att. När vi kom förbi gick hon på snällt igen även om hon var väldigt spänd och svårt att slappna av. Vi har för övrigt inte haft några problem att rida ut ensamma sen vi flyttade, hon går fram överallt och även om hon stannar ibland så går hon rätt snart igen utan att backa eller försöka vända. Rider över sävaån där det är rejäl fors men där har hon gått snällt alla gånger även om hon spänner till lite. Hon har också gått drygt en vecka nu utan vetranquil och ändå hållt sig i skinnet och inte ens försökt göra något dumt. Hon verkar med andra ord trivas toppen i sitt nya stall och nya kompisar! Vi har börjat trava lite, ca två intervaller per pass. Hon vill gärna springa fort så det blir tusen halvhalter och en del övergångar till skritt för att hon ska lyssna men det blir lite bättre för varje dag. Ingen hälta känns av iallafall och hon känns pigg och fräsch. Häromdagen hade hon fått något mystiskt bett under magen. Var ett område som var svullet, ca 3x3 cm, det lossnade lite hår och det kliade. Igår hade hon kliat upp det och har nu en fläck som är sårig och utan hår och det är fortfarande svullet men på en lite större yta. Hon var lite öm igår men ingen feber eller några andra symptom. Är det någon som varit med om något liknande? Ser verkligen skumt ut...

Zauron har en lugn vecka och jag siktar in mig på att rida först nästa vecka. Nästa tävling är debut i StGeorg i Solna 1 maj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0