träning!

Red för Ylva igår med Z för andra gången. Hela passet bestod i stort sett av att få honom kvick och aktiv i bakkärran. Fick rida väldigt aktivt hela tiden, det var skitjobbigt!! Men det är ju det som behövs! Man kan inte tro att hästen ska gå bra om man åker häst inte.. Hur som helst, han blev en bra bit kortare i kroppen och kom ihop sig mycket mer så jag är nöjd. Gäller bara att jag rider honom likadant på framridningen nu på söndag. Vi får helt enkelt riskera att få lite missar, huvudsaken är att han är aktiv och igång! Var på Hööks idag och köpte nya sporrar idag, ett par lite längre än de jag har nu och med samma trissa. Får se om det blir lite lättare att trycka på honom då, han är ju ganska känslig för skänkeln men det skadar inte om han blir ännu mera explosiv. Vi ska sjutton upp i de där 67 procenten på tävling också!

Kiri och jag har varit ute på en mysig skrittur imorse i solskenet. Fick sitta av en bit vid gården för det var väldigt läskigt tyckte Kiri men sen satt jag upp igen och sen gick hon snällt hela vägen bort till asfaltsvägen där vi vände. Köpte ett nytt täckte till henne också, ett innetäcke som hon kan ha sen när det blir kallare. Hoppas det passar och ligger bra, ska prova imorgon. Köpte också ett nytt grimskaft till fröken eftersom hon nästan tuggat itu sitt när hon står och leker med det i boxen (det hänger utanför så hon når). Hon fick ett fint lila! Till mig själv införskaffade jag endast ett par nya handskar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0