Träning ger resultat!

Idag red jag faktiskt! Zauron kändes fin på framridningen, lite fast i högersidan som jag inte riktigt fick loss men han var väldigt på och ville gärna trampa av sig själv i skritten. Red fram med spö och det var nog en bra taktik, behöver knappt använda det men han blir lite mera taggad. Inne på banan så började det inte så bra. Halten blev sned, han trampade på sig själv och sen blev det galopp istället för trav efter halten. Men sen flöt det på fint och även om jag inte lyckades behålla riktigt samma tryck som på framridningen var han rätt bra ihop. Hade 7 på öppnorna, 8 (!) på båda slutorna. 7 på alla bytena och en 5a på första enkla bytet där han stannade upp lite och var på väg att trampa.. Men annars var det mycket sjuor och vi slutade på 66,74! Nytt rekord i msvB:4 och vi lade oss på en tredjeplats där vi också slutade! Så himla kul, och i stort startfält, 35stycken! Och vi fick bronsboots, haha. så vinnaren fick guld och tvåan silver, lite kul grej! Sen fick jag presentkort på en salong (dock i sthlm) samt ett par strumpor från schockemöhle. Tror också det var premier på 500, iaf enligt propositionen! Så sammanfattningsvis en mycket bra dag! Och toppenarrangörer, supertrevliga och snabba med protokoll och allt flöt på hur smidigt som helst, tummen upp för Solna FRK! Sist men inte minst är jag nöjd med att jag red bra, ska rida för Ylva på tisdag igen och sen jäklar ska jag rida minst lika bra på Acka nästa helg!

Kommentarer
Postat av: Helen

Grattis!!!:D

2011-09-25 @ 20:55:48
URL: http://frokenrick.blogg.se/
Postat av: Jenny

Duktiga ni! Och verkligen kul idé med boots i olika fäger!

2011-09-26 @ 13:03:29
URL: http://blogg.jempa.se/
Postat av: Ankie

Grattis igen! Verkligen kul premier!!!! Ska nog skriva ner det för att komma ihåg i framtiden, har en stor lista med bra premier och skojiga saker som jag hört om att de haft på tävlingar. Rid minst lika bra på Akka nu då!!! Kramen

2011-09-28 @ 07:43:48
URL: http://ankiesen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0