Snart dags för tävling igen

Men först programridning och finslip ikväll för Birgitta Bergsten. Rider igenom msvB:4, hoppas på att få lite bra tips så vi kan göra bra ifrån oss på lördag. Borde försöka hinna rida honom en gång till innan lördag men vet inte om jag kommer hinna! Imorgon rider ju Molle lektion och på torsdag ska jag med Kiri till hovis på eftermiddagen och sen har vi klassfest på kvällen. På fredag börjar vi iofs inte förrän 13, så om jag inte är alltför trött så kanske jag tar honom eller Kiri innan skolan så hinner jag med den andra efter (vi slutar 17.) Lite pyssel för att få ihop det där med att rida två hästar i olika stall..!

Anyhow, igår var Pär med ut och skrittade. Men Kiri var inte alls på humör vid kossorna trots att de inte var speciellt nära. Hon var riktigt märrig och jag blev på dåligt humör och tappade tålamodet. Såklart blev det inte bättre.. Slutade med att vi fick gå fram och tillbaka på vägen två gånger men hon fortsatte försöka vända och stanna även långt bort från kossorna. Den där hästen får man helt enkelt inte bli arg på, då säger hon upp sig och ska motarbeta allt. Ibland är det kul med ston.. Önskar att kossorna kan få gå in nu så vi kan skritta i lugn och ro. Det kommer bli sex långa veckor annars. Om jag har tur kanske de går in i oktober om det blir kallt så kanske vi kan få några kofria veckor..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0