Programridningen

Kom precis hem efter programridningen för BB. Gick ok tyckte jag, fick inte riktigt tillbaka honom efter galoppökningarna samt att bytena blev lite platta. Och så blev skrittpiruetterna för stora. Travprogrammet gick bra, ryggningen blev super! Var ungefär det som jag tyckte blev dåligt som Birgitta också tyckte var lite sämre. Men vi hade 3st 8or, på båda enkla bytena samt ryggningen. 7 på 3/4 skolor och 7 på alla bytena. Hade 7 på allt i allmänt intryck. Och hon tyckte det var en fin häst och att jag red jättebra! Kul att få såna kommentarer på min sits och ridning från BÅDE henne och Svalling, de ser ju ändå ett och annat världsekipage! Fick totalt ihop 67,6%, så det är jag mer än nöjd med! Trodde inte riktigt det skulle bli så mycket. Nåt annat som hon anmärkte på vad att jag bör försöka samla honom mer i traven och att det nu går lite för fort emellanåt. Han är energisk och taktmässig men jag måste få honom lite mer samlad, ffa om vi ska upp i Georg sen. Men det blir vinterns projekt! Nu får vi bara hoppas att jag kan hålla ihop det på lördag, rida minst lika bra (helst lite bättre ändå) och få minst lika fina poäng! Det finns ju där, det vet jag!

Kiri fick hoppa över skrittningen idag, det blåste och regnade lite ute, hade ingen större lust att ge mig ut. Hon fick lite rykt och puts och äpplen istället. Men hon surar till lite ibland nu, vet inte om det är nåt tillfälligt eller om det är för att hon är så understimulerad. Hon bara måste vara frisk vid återkollen, den hästen behöver få röra på sig! Annars kommer hon väl bli en riktigt tjurig och hopplös märr, vilket inte alls speglar hennes riktiga personlighet. Nu har hennes nya boxskylt kommit upp också, så fin så! Och sitter numera utom räckhåll för fröken klåfingrig!

Kommentarer
Postat av: Ankie

Ni va så duktiga! Hoppas ni får igen poängen ni inte fick i Lurbo på lördag!!! Kramen

2011-09-15 @ 21:11:50
URL: http://ankiesen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0