Ett steg på vägen

Skrev idag teorin för BE och det gick bra! Inte så svårt tyckte jag, några kluriga frågor men överlag rätt så lätt ändå. Fick 50/55 och man behövde 44 så hade rätt god marginal. Nu är det bara uppkörning kvar, men först ska jag ta några lektioner. Ska köra dubbellektion 5 och 12e oktober. Så får vi se om man känner sig redo sen men det tror jag.

Idag har det verkligen regnat hela dagen, hösten visar sig från sin rätta sida. Hoppas det ger med sig till kvällen så jag kan åka ut och skritta. Gör ju inget om det regnar lite men vill helst inte rida i ösregn och det är inte kul med 45min i ridhuset i skritt. Igår höll kossorna till långt bort under ett träd så det gick hur bra som helst att skritta grusvägen fram och tillbaka 2ggr (fram till nästa två kor där vi inte kommer förbi än). Har bokat in hovis om en vecka också, hon börjar bli lite lång i fötterna.

Imorgon innan skolan tänkte jag rida Zauron, så då får det gärna INTE regna eftersom Molle inte har ridhus. Enligt yr.no ska det inte regna men de säger å andra sidan att det inte regnar idag heller. Hm.. Sen rider vi för BB på tisdag och jag rider nog även tor el fre den veckan eftersom det är tävling på lördagen sen!

Kommentarer
Postat av: Renée

Grattis till teorin!

2011-09-09 @ 08:02:24
URL: http://www.dressagelife.se
Postat av: Helen

Sv: Tack!:) Hon är fantastiskt rolig att rida:D



Grattis till teorin och skönt att Kiri är bättre i ögat!

2011-09-10 @ 21:06:50
URL: http://frokenrick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback