Lycka

Dags för återbesök idag. Nervöst.. Fick hjälp av Renee att lasta eftersom mamma inte kunde komma ut till stallet utan fick hämta upp henne på jobbet på vägen. Tack Renee för hjälpen! Kiri var snäll, funderade ett litet tag på om hon verkligen behövde gå in, men sen gick hon snällt på. Stod ganska bra på vägen dit, hoppade lite när vi körde in på Ultuna, rätt bökigt där nu när de bygger om men efter vi hämtat mamma och kommit ut på större väg stod hon bra igen. Väl hos veterinären fick vi börja med att skritta, Kiri var taggad och skrittade fort. Ingen hälta. Fortsatte i trav på rakt spår. Kiri var väldigt pigg, sprang och slängde lite med huvudet, kul att springa! Ingen hälta, så ut till ridhuset för lite longering. Och det var superduperkul tyckte Kiri som passade på att bralla loss på båda varven. Därmellen bjöd hon på utsökt trav med riktigt härligt schvung och takt! Hon travar så fint så! Och ingen hälta!!! Mycket goda nyheter!! Kiri var lite uppe i varv efter longeringen, hon tyckte verkligen det var skönt att få sträcka ut lite, även om det blev lite kort. Passade på att kolla tänderna, hon hade några småsår längre in i munnen, så hon raspades lite grann bara. Skönt att ha ordning på allt. Åkte sedan hem, hon stod mestadels bra, lite hoppig på vägen över knivsta samt när vi närmade oss tutis.

Så imorgon ska vi få trava!! Äntligen! Visserligen bara två intervaller om 2 minuter, men ändå! Vi ska även fortsätta skritta en hel del och hålla oss på fast underlag, så lär inte vistas alltför mycket i ridhuset. Men det ska bli kul hur som helst, ffa tror jag Kiri kommer bli gladare! Vi får öka med en intervall varannan dag och när vi är uppe i 30 min får vi börja om med 2x5minuters intervall och öka med en intervall var tredje dag tills vi är uppe i 30 min. Därefter får vi rida 20 min i sträck. Kommer bli ca 3 månaders igångsättning totalt men det får ta den tid det tar. Hon kommer ändå ha tappat ca ett år i utbildningen så det gör inget om hon tappar lite till. Hon ska få bli klippt nu också, är så himla lurvig! Var svettig efter transporten hem idag, trots att hon åkte utan täcke. Dock stod hon ju och hoppade lite så det var väl därför. Hon får fortsätta gå i sin lilla grushage också ett tag till, just nu är det ju ändå så lerigt så alla går på grus. Får se när jag vågar testa en större hage..

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag tycker vi provar större (gemensam) hage när den första snön kommit och legat 1-2 dagar. Då brukar det vara ett fast och halkfritt underlag, men ändå inte djupt på något sätt (om det inte kommer en meter snö på en gång). Och kanske att Disa har hunnit gå några dagar själv i den och "trampat till" snön en del.

2011-10-31 @ 22:31:42
URL: http://blogg.jempa.se/
Postat av: astrid

Kul att du kan börja sätta igång din häst nu!



Sv: Tack för ditt svar! Det är tuthammaren jag varit mest sugen på, de hade ju en plats from januari men när jag ringde hade de skrivit kontrakt på den samma dag, lite osis.. Jag ska väl stå i nån slags kö, men pratade med en annan tjej som står där nyss också och hon sa att det inte är så ofta det finns platser. Men jag får väl hoppas på det! Har också en unghäst så vill gärna att han ska gå ute mycket.

2011-11-01 @ 10:01:01
URL: http://qpintraining.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0