Final i div 1

Trimmade ju på Zauron i lördags innan tävlingen, red aktivt och jobbade med högerbogen mycket. Kändes ganska bra, han var lite loj från början men sen kom han igång! Och igår kändes han jättefin! Satt lite fast i höger i början men det släppte rätt så snart och han var riktigt taggad. Höll faktiskt i sig inne på banan, tyvärr lite för mycket. Skritten blev dålig, då han inte kunde spänna av utan var nära att trampa i början och sen blev det pass istället. Skrittpiruetterna blev sådär, betyg 5 och 6, de blev lite för centrerade så tappade lite tramp i ena och den andra blev bara halvdan. Galoppen kändes jättebra förutom enkla bytena där skritten blev på stället (betyg 5) men bytena blev jättebra! Framförallt kändes han väldigt aktiv och jättebra i formen och högerbogen var på plats! Vi hade två 8or, på ryggningen som verkar vara vårt paradnummer och på ena förvända. 7 på alla byten och på det mesta i galoppen förutom enkla bytena då. Fick kommentar: "Stilla ryttare med mjuka hjälper" men fick ändå 6 på sitsen, vilket jag tycker var lite konstigt. Men kanske hon drog ner för de missar jag hade. Vi slutade iaf på 63,7 och självklart önskade jag att jag hade fått mer, men med tanke på att vi hade 5x2 på ökad skritt, en 4a på samlad, 5 på båda enkla bytena samt 5 på skritten innan fattningen där han var väg att trampa igen så är jag nöjd. Framförallt kändes han väldigt bra i formen och han var med mig! Och då får vi ta att han blir lite för taggad när det kommer till skritten. I StGeorg kommer det ju iaf inga enkla byten och i msva:1 heller inge skrittpiruetter så då blir det ett mindre problem. ;)

Laget rådde inte på Segersta denna gång men vi bevakade vår andraplats och blev därför tvåa även totalt! Synd när vi hade segervittring men man kan inte göra annat än sitt bästa och denna gång räckte det inte hela vägen. Ska pausa från Zauron denna vecka eftersom jag har mycket att göra i skolan men sen kommer vi igång igen med träning för Ylva och sen programridning för Svalling innan Enköping. Är lite sugen på att rida Georg bara för att testa och se vad vi behöver fila på men samtidigt är det smart att rida igenom juniorprogrammet som är i Enköping eftersom vi aldrig ridit det. Får se hur det känns helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: Ankie

Kul att någon mer än jag inte lagt säsongen på hyllan än! Jag tänkte oxå kanske rida fei programmet för svalling, känns som en bra idé. Läste igenom det igår och det verkar kul! Men det skulle vara kul om ni provar ett högre program så kan jag tjuvkika och bli sugen! kramen

2011-10-04 @ 21:40:06
URL: http://ankiesen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0