Trassel med hovslagare

Kiri fick ju inte på sig sina skor i fredags efter röntgen eftersom hovslagaren inte var där. Men jag ringde honom och han skulle kunna komma på lördag morgon och slå på dem igen. Men tror ni jag fick tag på honom då..?? Såklart inte, han var som spårlöst försvunnen och gick inte att få tag i. SUCK! Så Kiri har gått utan skor hela helgen och hon har ju lite sprickor som inte direkt blev bra när hon gick utan skor. Hon var väldigt ömfotad, gick försiktigt och haltade till om hon råkade trampa på en sten. Som tur är så var Molles hovis så himla snäll och kom ut idag och både verkade och slog på nya skor idag. Så nu slipper hon iallafall gå utan. Problemet är nu att hon skulle behöva skos i bak också, det är bara fyra veckor sen, men det är ju dumt att hamna i otakt med fram- och bakfötter. Så nu blir det till att ragga min hovis igen, han var ju väldigt tveksam till att åka till Tutis eftersom det är långt för honom och han har mycket att göra. Så helst ser han ju att jag åker till kliniken och i värsta fall får vi väl göra det. Han är fantastiskt duktig och jag vill helst undvika att byta. Speciellt eftersom han hanterar Kiri bra, hon är inte jätteenkel att sko så kan inte ta vilken hovis som helst heller... Suck.. Hovslagare är ett riktigt gissel! Ska ta tag i det där i veckan och ringa och be honom snällt om han inte kan åka denna gång iallafall. Så kanske vi får åka dit nästa..

Ikväll är det Roggan-träning med Zauron, ska bli kul! Har inte ridit sen förra tävlingen, men det ska nog gå bra! Han hade varit jättefin när Molle red för Maritha förra veckan så det bådar gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0