Dubbla rosetter

Det blev en lyckad tävling trots att jag inte nådde mina 70%! Men det är ju bra att satsa högt åtminstone, får ta det nästa tävling! I första klassen kändes Zauron fin, han var något starkt och låg på lite men vi hade inga missar och bra flyt. Vi fick en hel drös med åttor, bland annat på ryggningen på medellinjen! Tyvärr så passade han i skritten vilket gav tre 5or i skritten och även 5 på gångarter.. Men vi slutade på 66% och kom tvåa! (Och om han hade skrittat rent så hade vi nog haft 70% och vunnit..!) Men så är det, jag är nöjd och skritten är inte så mycket att fippla med, ibland är den bättre ibland sämre. I andra klassen så var han ännu lite starkare, tyckte inte jag fick nåt bra flyt i traven, ingången till öppnorna blev lite vingliga och vi fick galopp efter ryggningen, men han gjorde allt annat ganska bra och galoppen var stadig och utan missar. Nu hade vi 6 och 5 på skritten och 6 på gångarter, så det var ju lite bättre, men inte lika många 8or i denna klass. Dock fick vi 8a på båda enkla bytena så det var kul! Vi slutade på 64,9% och kom sexa på det! Så vi fick åka hem med två rosetter, duktiga Zauron!

Nu blir det lite lugnt tills sista omgången av div II som är 28 maj på Jälla. Ska rida honom nåt nästa helg tänkte jag och sen nån gång i veckan innan tävlingen. Det är ju msvc:1 igen, så behöver egentligen inte slipa på programmet utan mer rida ihop oss lite eftersom jag inte rider honom så ofta.

Nej nu är det dags att jobba!

Kommentarer
Postat av: Helen

Tack och grattis igen själv!:D

2011-05-14 @ 11:16:27
URL: http://frokenrick.blogg.se/
Postat av: Lollo

Grattis! Nu får ni ladda för div2 finalen!

2011-05-14 @ 13:27:14
URL: http://Lolloliten.wordpress.com
Postat av: Maria Johansson

Grattis :D

2011-05-14 @ 20:28:47
URL: http://dressyrsnack.wordpress.com/
Postat av: Ankie

Duktiga ni slipar på formen inför finalen och då DÅ blir det 70 (lova!)!!

2011-05-15 @ 21:48:16
URL: http://ankiesen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0