Dubbelseger!



Idag var det final i div II på Jälla med Aros som arrangör. När vi kom till platsen hade Irene inlett med 65% så det bådade gott för laget. Sofie fortsatte och gjorde en jättefin runda med Biggo som höll sig på mattan och de skrapade ihop runt 63%. Även Emeli gjord en stabil ritt som fick 62%. Vi hade efter tre ryttare ett av de jämnaste lagen och låg i topp. Jag skulle starta sist och Zauron kändes himla fin på framridningen, bra tryck och fin och uppe i formen. Inne på banan blev han dessvärre spänd så jag fick inte riktigt igenom honom i skolorna och han studsade i förvända galoppen när vi vände upp mot domarbordet vilket resulterade i två 4or (+koefficient) och likadant blev det i galoppökningen som var nedåt domarbordet som fick en 3a. Han brukar inte spänna till så och vet inte vad det var just idag. Men jag hade lite mer tryck än vanligt och kanske var det det som gjorde att han inte riktigt var lydig. Men men, man måste ju våga satsa också! Vi slutade på 59% och var denna gång sämst i laget. Men det gjorde ju ingenting då de andra varit så duktiga, så vi vann även den sista omgången och därmed även totalt! Vi fick täcken och dubbla rosetter, jättekul! Nu får vi ladda om och se till att vara lite bättre nästa gång helt enkelt.

Och Kiri då? Jo, vi fick svar från MR i torsdags och det är en senskada så det kommer ta lång tid innan vi kommer igång igen. Nu ska hon gå i liten hage och skrittas 15 min för hand dagligen i en månad för att sedan öka på. Tråkigt men det är väl bara försöka tänka positivt och så länge hon håller sig lugn (vilket hon gör nu) så kommer det säkert läka och hon blir frisk och hållbar igen. Tur att jag har Zauron så jag kan hålla igång ridningen lite och även få tävla!

Kommentarer
Postat av: Helen

Stort grattis till er!!!:D



Tråkigt med Kiri, hoppas hon blir helt bra sen!

2011-06-04 @ 15:24:12
URL: http://frokenrick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0