Bushäst!

Idag hade jag lite ont om tid eftersom jag börjar jobba halv 12, så jag skrittade bara 30 minuter idag. Två varv runt galoppslingan men idag var Kiri på lite bushumör! Eller stohumör kanske rättare sagt. Först var hon väldigt sugen på att äta gräs, försökte hela tiden sänka huvudet när hon inte trodde jag märkte för att kunna sno åt sig lite. Så fick passa henne hela tiden annars hade hon stannat och ätit var tredje steg.. Sen fick hon för sig några gånger att hon inte skulle gå, gick emot skänkeln och ställde sig på tvären, men som tur är så är hon inte så svårövertalad så efter lite skänkel gick hon snällt igen. Sen passade hon på att studsa lite när vi gick ut från slingan ner på vägen, det är som en liten backe ned där slingan tar slut. Hon är antagligen rätt less på att bara skritta nu, men nu är det ju bara en dag kvar och sen åker vi in! Hon måste vara frisk nu! Hon känns iallafall helt ren i skritt, i trav vet jag ju inte eftersom jag inte provat. Men det återstår att se..

Igår var vi ute med Jenny o Disa, skrittade en jättefin grusväg som tog ca 45 minuter fram o tillbaka. Båda hästarna skötte sig jättebra och var väldigt avslappade. De verkade också trivas rätt bra ihop, och om Kiri är frisk på tisdag så är det nog dags att försöka släppa ihop de två damerna.

Imorgon är det Roggan-träning med Zauron och på tisdag ska vi rida MsvB:4 på Tuthammar för Gustav Svalling! Ska bli spännande, har aldrig ridit det programmet med honom, men det ska nog gå bra. Var ju också ca 2 veckor sen jag red Zauron nu, har inte haft tid och sen blev jag förkyld. Men så kan det bli ibland, tur att Molle rider honom så pass bra, han är nog i fin form ändå! På fredag är det tävling på EFRK, en LA:4 och en MsvC:1.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0