Trav och galopp!

Idag red jag Kiri mer på riktigt, dock ett ganska kort pass, var nog max 20 min aktiv ridning. Hon var superfin i munnen, skummade på båda sidor och var stadig och fin och inte ens för lång som hon kan bli ibland. Dock var hon lite ouppmärksam på skänkeln, ibland fick jag gå på henne ordentligt för att få henne kvick. Man behöver aldrig driva henne i trav eller galopp hela tiden, men i övergångarna så var hon långsam i benen idag och det blev lite tvärstopp. Sen tog vi lite galopp i båda varven, och höger kändes jättebra!! Vänster var hon lite obalanserad och föll i sär mer. Men va kul det var att rida på riktigt igen och inte bara skritta!! Vi ska självklart ta de lite lugnt denna vecka också, men å andra sidan så går hon ju sällan hårt, hon är ju trots allt bara fyra år! Imorgon blir det lite promenad för hand och på måndag ska vi rida ut med Malin och Ronno! Ska rida för Roger nästa måndag med henne, det är ju dock halvtimmespass, så behöver inte bli särskilt hårt bara för att vi åker på träning. Känner jag Roger rätt, så blir det mycket fokus på form, takt och tempo :)

Var ju funktionär idag på tävlingen, stod ute i solen hela dagen, superskönt! Tror till och med jag fick lite färg i ansiktet, våren är på väg, hurra!!! BRF tog några placeringar i båda klasserna, tyvärr ingen seger, men vi får visa med laget nästa helg var skåpet ska stå. Många spända och istadiga hästar idag, skattar mig så lycklig som har Zauron som alltid är så avspänd och sansad, men ändå vara energisk och alert. Han har verkligen ett supertemperament! Hoppas Kiri kommer vara likadan när hon kommer ut så småningom :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!Ska försöka svara lite :) Man har 1 pass per helg ( iaf i stora stallet, i det lilla vet jag inte hur många dom har). Då är det antingen in eller utsläpp på rullande schema, var 5e helg är man ledig. Det är det enda man gör. Annars sköter du bara din egen häst, men mockning och fixar foder (alla fodringar via automater,förutom lunch som dom ger manuellt) så det är jätteskönt att slippa!



Vi brukar hjälpas åt lite när man åker bort osv. Vet dock inte om det går att få/köpa mockhjälp. Men jag tycker det är skönt om man kan hjälpa varann då o då. Dom går ute mellan ca 8-16.00,16.30. I ganska stora hagar, när det är lerigt går dom i grushagar. Det finns bete, fanns iaf förra sommaren.



Väldig skönt att stå där eftersom det bara är tränings o tävlingsmänniskor, så alla tänker nog rätt lika med sina hästar. Oftast kan man rida även när det är bokningar, ex under veckorna när det kommer tränare. ( inte på hoppningen varannan ons dock, eller om det är helbokat för nån helgkurs)



Om du funderar på nya stallet finns ju jättebra spolrum, d är varmt i stallet, täckesrum mm. :) tror det blir en ledig plats 1 april. Men kolla med Åsa!



Får se om vi syns då ( jag känner Molle, och tycker det är superkul att det går så bra för dig med Zauron!)

2011-03-19 @ 21:50:27
Postat av: Sofie

det är 7st hästar i "stora" stallet, det nyaste som är byggt har 4 boxar. Jag står i det större stallet, och det är där jag tror det blir en ledig plats snart.¨

2011-03-19 @ 21:53:35
URL: http://sofieanderssondressyr.blog.se
Postat av: Maria

Sv: tack, det måste jag läsa :)

2011-03-20 @ 10:54:05
URL: http://dressyrsnack.wordpress.com/
Postat av: Sofie

Man köper antingen en pall spån el torv ( finns på plats) kostar ca 1100 beroende på vilket du tar. Utsläppet går ju rätt snabbt eftersom man inte behöver fodra. Hästarna får ju i automaterna kl 6. När är nästa start för dig och Zauron?

2011-03-20 @ 12:13:04
URL: http://sofieanderssondressyr.blog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0