Pigg häst!

Skrittade vidare idag, åter igen ca 30 min. Satte på remontnosgrimman för att växla lite och hon kändes jättefin på den, så ska nog fortsätta på den ett tag. Förut var det tvärtom, när jag bytte till aachen, så blev hon bättre, men nu får det bli remont ett tag. Är ju bra att växla överlag så de inte får tryckskador på mjukdelarna i munnen. Jobbade vidare med skänkelvikningarna som går bättre och bättre. Red också med spö istället för sporrar idag och hon var känslig och fram för skänkeln, skönt! Ibland så blir hon lite nonchalant, speciellt när man tar tillbaka henne, svårt att hitta mellanläget i ett lagom tempo, så därför brukar jag ha sporrar för att kunna trycka till henne. Vägrar att hon ska bli en sån häst som inte tar skänkeln, så bättre med en sporre så jag kommer åt henne, än att jag blir klämmande. Sen travade vi några varv och hon var superpigg! Pinnade på jättebra, kändes inte halt i vänster varv längre, men däremot tyckte jag att hon var ojämn i höger. Men det vetetusan om det inte berodde på att hon hade så mycket energi och blev lite vinglig samt att hon är lite stel i höger, vill ogärna böja kroppen där, sladdar gärna ut med bakdelen när man får igenom ställningen. Men det var kul att hon verkade tycka det var kul att få trava lite, snart så är vi på gång igen!

Skulle egentligen ha ridit Malins häst Ronno idag, men han var tyvärr tjock i ett bakben, så han fick vila. Hoppas han repar sig, så typiskt att sånt ska hända när man lämnat bort hästen till någon annan för en dag.

Kommentarer
Postat av: Maria

Sv: Ja det kanske är det? Jag har inte så bra koll.. Vet att det finns några nere i Skåne men kanske inte så många uppöver i landet!

2011-03-14 @ 09:16:48
URL: http://dressyrsnack.wordpress.com/
Postat av: Ankie

Grattis t fint resultat i er debut! Känns det bra inför helgen då? Hoppas K blir bra snart från sin hälta, aldrig kul att behöva hålla på fram och tillbaka med dem till vet...



kramar

2011-03-15 @ 13:02:05
URL: http://ankiesen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0