Mycket som var bra och en plump

Så kan man summera dagens programridning! Hade idel 7or och 8or i programmet, ett fåtal sexor och en nedrans fyra på ryggningen! Den måste vi fila på inför söndag, han har egentligen lätt för det men idag gick den inte. Alltid är det nåt som strular. Glädjande nog fick vi 8 på båda bakdelsvändningarna, de strulade ju lite på tävlingen men idag blev de verkligen superbra! Överlag så tycker Roger att jag ska jobba med att få honom lite mera aktiv och mer på bakbenen, han gör allting korrekt annars och är stadig, men vill vi rida på 70% även i högre klasser sen (vilket vi självklart vill), så måste jag våga spänna bågen lite mera. Risken är ju då att vi får missar, att han blir stark och jag missar i upptagen till exempel eller att det blir andra missförstånd. Så det är nog inget vi provar på söndag, visst lite mera tryck kan man sätta men vi vill ju hellre ta en sjua än riskera att få en fyra för att det spricker när vi satsar för 8-9. Hur som helst, efter att Roggan var på mig lite efter första genomridningen att få igång Zauron lite mer, så gick programmet mycket bättre och vi slutade på 70,7 %. Så nu får vi försöka rida lika noggrant och prydligt på söndag fast med det där lilla extra trycket som jag ändå kan sätta utan att riskera något!
Imorgon är det Kiris tur att motioneras, hon ska få gå i ridhuset, eventuellt få skrittas fram eller av ute, beroende på vad som känns bäst :) Ska ju bli sol och varmt imorgon också!! Och förmodligen blir det flytt till Tuthammar, pratade med Åsa idag och det känns jättebra faktiskt. En viktig sak som måste kollas upp är att min hovis kan åka dit, nu när jag äntligen hittat någon som fungerar bra vill jag ju helst slippa byta.. Så om nån månad kanske ni ser mig på Tuthammar om ni är där...

Kommentarer
Postat av: Ankie

Vilka poäng ni rider på! Jättebra!!!! Sådär bra va inte vi i förra årets gäng så se till att försvara vår totalseger bra nu ;). OCH OCH OCH glöm inte kameran så jag får skriva ett roligt inlägg på hemsidan om er!!!!



kramar

2011-03-23 @ 06:40:15
URL: http://ankiesen.blogg.se/
Postat av: Renée

Superbra! Hoppas det går lika bra på tävlingen nu också men det gör det ju alldeles säkert. :) Lycka till på söndag!

2011-03-23 @ 08:02:11
URL: http://www.dressagelife.se
Postat av: emilia

FRÅGESTUND I BLOGGEN!

dags för er att bomba kommentarsfältet med frågor och åsikter!

2011-03-24 @ 19:19:16
URL: http://milanias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0