Lite trim med Zauron

Molle är fortfarande sjuk, så Zauron har vilat sen tävlingen. Men idag åkte jag dit och red honom, så han åtminstone får gå lite grann. Förhoppningsvis kan Molle rida imorgon. Vi åkte till Åby för att kunna rida i ridhuset, då banan ännu inte har tinat ute hos dem. Zauron var pigg men ändå precis lika snäll som vanligt, skönt att han inte blir tokig av att vila iallafall. Men det märktes att han hade stått i några dagar, för han var rätt ovillig att böja på sig. Så vi red mycket volter idag, samt öppnor/slutor/skänkelvikning med överdriven böjning och tvärning för att få han lite mera smidig i kroppen. I galoppen red jag också volter och sen lite sluta på volt där jag samlade lite men ändå begärde att han skulle vara loss i innersidan och inte bli för hög och stel i formen, utan runt och lite lägre. I höger gällde det som vanligt att peta in bogen ordentligt och få honom att jobba med höger bak, men även i vänster märktes det av idag, han ville inte riktigt vända med i volterna och fick ta lite i honom för att han skulle ge efter till slut. Men när jag travade av sen, var han loss och fin, rund i formen och på båda tyglarna så nånting måste jag ha gjort rätt. Synd bara att man inte kan jobba vidare imorgon, men hoppas Molle kan rida då och att han känns bra från början då! Kiri hade rullat sig även idag, dock var hon betydligt renare än igår, så hon fick bara lite rykt och spolning av ben idag. Imorgon tänkte jag tömköra lite grann på eftermiddagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0