frisk häst? Nej, halt häst!

Trodde ju läget var lugnt nu, eftersom hon kändes bra i tisdags, men ne, igår kändes hon lika halt som första dagen. Så nu blir det tlll att boka en tid och åka in och kolla upp detta. Vet ju inte var det sitter heller. Görel var i ridhuset igår och hon tyckte att vi skulle åka in eftersom hon inte blivit bättre. Hon trodde det ev. skulle behöva behandlas.. Så nu har jag bokat tid på Mälarkliniken, och fick tid redan på tisdag! Toppenbra! Samma veterinär som vi har haft tidigare med Sessan, hon är duktig och vettig tycker jag, så det ska nog blir bra. Funderar på att ringa min hovslagare också och höra om han är där då, eftersom han jobbar där, om det nu skulle vara någonting med hoven, eller nåt skit under snösulan eller nåt i den stilen. Fast om det vore en hovböld så borde hon vara mer halt, men det kanske bara är nåt som trycker på sulan. Även om det kostar att åka in, så tycker jag det är värt, man får veta vart det sitter och får en ordentlig utredning. Plus att man kan även kolla upp eller fråga om andra saker man funderat på.

I eftermiddag ska jag rida Zauron! Idag får vi träna på msvC:2, eftersom Segersta har slängt in en kvällstävling nästa torsdag, som vi tänkte åka på. Molle skulle bara kolla upp så att hon kunde, men hon trodde det skulle gå att ordna. Jag tycker det är ett toppeninitiativ av Segersta, fler klubbar borde ta efter och ordna kvällstävlingar! Det blir inte lika långa dagar, men man kan ändå rida två klasser, och i och med att det bara är 40 starter krävs det inte lika många funktionärer. Win-win situation! Plus att de avlastar helgtävlingarna som det nu är sån brist på att man måste bevaka TDB vare minut om man ska komma med. Måste plugga på MsvC:2 lite nu, så jag kan det utantill! Nu skattar jag mig verkligen lycklig att jag fått chansen att tävla och rida honom, blir så hemskt tråkigt att inte rida alls när ens enda häst är halt. Skänker en tanke till Renée som fick riktigt tråkiga besked igår om sin häst. Håller alla tummar för att Leo ska bli bra och kan tävla igen!

Kommentarer
Postat av: Renée

Tack för tanken. Just nu är jag väldigt avundsjuk på dig som har Zauron att rida på. Vi var ju verkligen på G och äntligen hade jag uppått målet att rida svår dressyr. :( Men jag är glad att jag han starta i höstas iallafall. Jag hade ångrat mig nu om jag inte gjorde det. Det känns konstigt att inte få rida på minst 6 månader. Du får säga till om du hör någon som behöver hjälp med sin häst.



Kram!

2011-03-04 @ 09:51:08
URL: http://bambisens.blogg.se/
Postat av: Maria

Sv; Jag håller med :) Hoppas att det går bra för den och hoppas vi kan få se den på webb-tv!

2011-03-04 @ 11:38:48
URL: http://dressyrsnack.wordpress.com/
Postat av: Ankie

Ja det är alldeles för många sjuka hästar just nu, OGILLA! Hoppas d går bra på Segersta för er!



kramar

2011-03-04 @ 21:16:19
URL: http://ankiesen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0