Fredagens pass

Det gick riktigt bra, känns lovande inför torsdag! Red på kandaret och övade lite på vägarna i MsvC:2. Måste passa han lite i vänster varv i öppnorna och slutorna för han lägger huvudet lite på sned, men annars är de bra. Fick till ingången i höger öppna igår också, gäller att jag verkligen trycker in högerbogen i hörnet, så får jag en bra öppna redan från början, så det känns skönt att jag iallafall vet nu hur jag kan parera det. Mina ben är tyvärr inte lika långa som Molles, men som tur är är Zauron ganska känslig, så det går ändå! Galoppen kändes också bättre igår, kan sätta lite mer tryck i honom nu i förvända utan riskera att han byter. Enkla byten funkade också bra! Hurra! Lite svårare när jag kommer i vänster galopp, men bara jag kommer ihåg att börja samla honom i tid, så funkar det. Det som är lite sämre är ju mellantrav och mellangalopp, men igår fick jag iallafall till en bra övergång in i mellantrav där han sköt på bra redan från bokstaven. Mellangaloppen har jag svårt att sätta bra tryck i honom, ska nog prova hjulsporrarna jag har på tisdag, har ridit med de förut, då blir han lite kvickare men då är också risken större att han byter galopp. Han vill gärna göra det, och minsta lilla hjälp med skänkeln så har han bytt. Bra när man ska byta, dåligt i program där detta inte ingår... Anyhow, hästen kändes fin och frustade fint när jag travade av honom, ska rida på tisdag igen och eventuellt åka till Tuthammar så vi kan rida igenom delarna på lång bana! Sen rider Molle lektion på onsdagen för Maritha och sen tävling på torsdag!

Kommentarer
Postat av: Maria

Sv: Hej! va kul, vad hette din ponny?! Vi kanske tävlat mot varandra? Jag red Lätt C, Lätt B första året och Lätt A, FEI andra året! Jag kommer att lägga upp en bild på honom någon dag framöver, han är SUPER fin! Men jag red honom för nio år sedan, är du så gammal? :)

2011-03-05 @ 19:27:04
URL: http://dressyrsnack.wordpress.com/
Postat av: Maria

Sv; Men du det namnet känner jag igen! Lite Arab-liknande ponny? Stämmer det? Jag kvalade till SM på Patrick och red Ponnyderbyt sista året jag red honom, dock inget lagtävlande för vår del. Det var nog 2002 tror jag :)

2011-03-06 @ 18:53:18
URL: http://dressyrsnack.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0