Förhoppningar om framtiden

Idag var Kiri jätteduktig! Vi red i ridhuset och det blåste som sjutton utanför vilket medförde att en hel del konstiga ljud uppstod när vinden ven utanför. Men vilken duktig häst jag har, visst hon reagerade och flög i luften några gånger, men det är så snabbt över igen och sen är hon lugn igen. Hon stressar inte upp sig i onödan den damen inte. Så skönt! Vi red lite på volt i trav i båda varven, försökte mest få henne jämn på tyglarna och böjd och ställd ordentligt, vänsterbogen vill ogärna komma in i kroppen i vänster varv. Sen gjorde jag lite skänkelvikningar i skritt, gick sådär, provade i trav och det gick mycket bättre. Duktiga häst! Hon har ju knappt gjort i trav förut, men det märks att traven är hennes starkaste gångart för allt är mycket lättare för henne där. Sen skrittade vi lite och tog sen lite galopp och fattningar på volt, och galoppen kändes bra idag! Lagom tempo och ganska stadig i formen (!), fattningarna var hon lite sen på och här måste jag komma ihåg att våga gå på henne när hon inte lyssnar. Hon ska kunna fatta på hjälpen även om hon bara är fyra. Sen är det skitsamma om det är rakt fram, på tygeln eller ej. Men hon får inte springa och ignorera mig.. Aja, det får bli till att träna lite på det nästa gång. Imorrn tänkte jag åka ut tidigt och tömköra lite om ridhuset är tomt. Sen får hon vila fredag, eventuellt ridas ut (eller ridhuset) på lördag och sen vila söndag. Sen blir det Roggan på måndag! Det bästa av allt är att hon känns fräsch nu! Ökade på havren lite nu igen, hon har ju bara fått ett halvt kilo om dagen, men nu är det dags att börja jobba lite, så då måste man äta ordentligt också! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0