Dagens tävling och en trotsig fyraåring...

Har just kommit hem från tävlingen och tagit en lång dusch, äntligen tinat upp. Blåste jättekallt idag! Tävlingen gick bra, hade inga missar alls i programmet, kändes otroligt stabilt och till och med ryggningen blev jättebra! Visst det var ingen wow-ritt, men ändå, det kändes som om vi lätt skulle över 65 % iallafall. Tyvärr så hade vi tre 4or i protokollet på mellanskritt och ökad skritt där han hade tendens till pass. Jag tyckte inte det var så farligt idag, brukar känna när han passar, men det är klart, han har alltid nära till det. Så det drog ju tyvärr ner helhetsintrycket samt totalpoängen, så vi landade på 63,4. Det räckte inte till placering, tror vi kom precis utanför. Desto roligare var det att laget vann! Lollo gjorde en jättefin ritt och fick hela 73% för den! Irene red på 62% och det gjorde att vi lämnade konkurrenterna bakom oss. Jättekul! Nu får vi träna vidare i tre veckor och slipa lite till på formen så vi kan göra minst lika bra resultat nästa gång!

Igår hade jag Pär med mig till stallet så tänkte att jag skulle skritta en sväng ute med Kiri innan ridhuset eftersom jag hade lite sällskap. Kiri hade dock helt andra åsikter och det tog 45 min (!) att sitta upp. Hon brukar vara lite stökig att sitta upp på ute och har väldigt bråttom iväg, men igår var det extremt. Eftersom jag vill att hon ska lära sig vänta, så tvingades jag helt enkelt vänta ut henne... En trasig pall senare och en Kiri som började vifta med frambenen istället i brist på annat, kunde jag sitta upp och hon stod still.. Suck.. Men det var tur att jag höll ut, förhoppningvis tar det lite kortare tid nästa gång. Det blir bra när utebanan tinat också, då ska jag träna varje pass på att sitta upp ute. Inne går det ju alltid bra. Själva rIdpasset sen gick väl bra, hon var ju lite trött efter uppsittningsproceduren, så vi red kanske 15 min aktivt. Imorrn blir det Roggan, ska bli kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0