Dagen D och lite tömkörning

Igår fick Zauron åka till Hagelstena för att trimma lite. Det gick väl hyfsat, tyckte nog jag red lite oengagerat, men man är ju inte på topp jämt! Men det mesta sitter ju, så nu ska jag bara programmera min hjärna på hur jag ska rida i programmen inne på banan, så jag inte glömmer bort att förbereda rörelserna så vi kan få de där 7orna och 8orna vi kan få! Eftersom vi redan var på Hagelstena, så passade vi på att tömköra Kiri lite. Eller Molle passade på, jag känner ju mig så dålig på det, men det gick jättebra med Molle. Hon fick göra lite sidvärts längs långsidorna och sen lite på volt i trav o skritt. Inte så länge eftersom hon inte är helt igång, men hon såg helt ren ut även på töm nu, så nu tror jag att vi rider på helt enkelt. Roger kommer nästa måndag och då tänkte jag vi skulle vara med, även om hon inte kommer vara 100 igång, så är det ju bara halvtimmes lektion. Hon har ju dessutom inte vilat så länge och jag har ju hållt igång henne i skritt + att hon går i hage varje dag, så så mycket har hon nog inte tappat. Vi får väl lägga in lite skrittpauser om orken tryter. Ska bli spännande att se vad han säger om henne iallafall.

Ni får hålla tummarna för mig och Zauron ikväll! Startar första klassen runt 17 och sen andra runt 20 skulle jag tro, det är ju inte fasta tider, lite drygt eftersom det är svårt att planera framridningen då.. Men men, de lär ju få en hel del kritik för det, så förhoppningsvis kan de lära sig till nästa tävling att folk vill ha det!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0