Cirkushäst?

Ja man skulle kunna tro det! Linade Kiri lite idag för att se hur hon såg ut och det var rodeo från första steget. Gäller att ha koll på henne för benen och hovarna flög åt alla håll, så bäst att se upp så man inte blir träffad. Men som tur var gick det bra, men hon verkar ha mycket överskottsenergi nu. Tråkigt att vila tyckte hon. Hon såg iallafall bra ut tyckte jag, kanske att man anade i vänster varv nåt med höger fram, men det är verkligen inget som syns mycket. Men imorgon får vi veta säkert och var det sitter förhoppningsvis! Det bästa vore ju om hon är frisk och vi får åka hem utan behandling! Håll tummarna för det! Hon skulle nog vilja komma igång igen, så som hon höll på idag, spritter i kroppen på henne! Imorrn ska jag också trimma lite på Zauron och rida igenom programdelarna på 60-bana. Blir nog sista passet innan torsdag, Molle erbjöd mig att ta hennes tid för Maritha på onsdag, men hovis kommer ut till Kiri vid just den tiden, så jag kan nog inte. Om han nu inte skulle ha tid att sko henne imorgon på kliniken, han jobbar nämligen där, men det är nog att hoppas på för mycket. Han skulle iallafall vara där och kunde titta på henne om det nu hältan skulle visa sig sitta i hoven!

Kommentarer
Postat av: Maria

Sv; Ja jag gillar inte rörelsen.. Kanske för att den inte är naturlig för hästen! Kul att det gick så bra för dig och A! Och jaa världen är verkligen liten! Hade!

2011-03-08 @ 07:43:37
URL: http://dressyrsnack.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0