Update!

Lyckades bli sjuk efter Falsterbo så jag var hemma i måndags och även idag eftersom jag nästan helt tappade rösten igår. Falsterbo var bra, hade regn en dag och sol alla andra dagar så det var hur skönt som helst. Sett massa fina hästar och bra ritter så inspirationen är på topp. Zauron vilar denna vecka också, men nästa vecka ska han sättas igång igen och sen tävlar vi på Gripen den 7e augusti igen (om vi kommer med, ligger 5e reserv just nu..). Shoppingen i Falsterbo blev lite lågmäld från min sida, men jag hittade ett Shockemöhle Paris-träns till Kiri som jag skulle. Och dessutom för ganska bra pris (1550 inklusive riktiga lädertyglar). Så hon blev så fin så fin i det. Kommer hon skritta som aldrig förr.. :) Köpte en piké till mig själv och en liten present till Emeli som var så snäll och tog hand om Kiri och skrittade henne.

Vi har ju haft lite hovslagarstrul eftersom min hovis inte längre kunde åka till oss. Så veckan innan Falsterbo provade jag Åsas hovis. Det gick sådär kan jag säga.. Gick inte att sko bak, han hade blivit lite arg på henne när han skodde fram och hon hoppade omkring så Kiri hade helt enkelt bestämt sig för att hon inte skulle ha något mer med honom att göra.. Ston alltså.. Så hon fick gå hela Falsterboveckan med lite glappande skor, men de satt kvar. Igår åkte vi in till Mälarkliniken så Tommy (gamla hovis) kunde fixa bakfötterna. Hon fick en spruta (lika bra så slipper man bråka..) och sen bestämde vi oss för att prova att gå utan skor i bak nu en period. Hon har ju lite dålig kvalité i bak och de spricker lätt spec. vid sömtagen, så vi ska se om hovarna kan stabilisera sig lite om hon får gå utan nu när hon ändå skrittas bara. Tommy var till och med så snäll att jag inte behövde betala (!). Det var ju ca 10min jobb att verka henne i bak.. Så behövde bara betala 150 för lugnande så det blev en billig skoning..

Hade utsläpp imorse och skrittade i ridhuset eftersom det regnade och blåste. Kiri var jättepigg och spänd, vet inte om det var för att hon inte varit i ridhuset på länge eller om det var nåt annat. Tränade på halter vilket är väldigt svårt när hon är så på hugget, då vill hon inte alls så still utan börjar hitta på annat för att få röra på benen. Men till slut kunde vi iallafall stå stilla i några sekunder åt gången. Har även provat detta när vi är ute och då är det rätt så omöjligt. Har ju mest låtit henne skritta på nu eftersom hon är ganska pigg, men tänkte att jag även måste kunna stanna. Men det tyckte inte hon. Så detta blir resten av skrittperiodens projekt. Vi är ju snart halvvägs, "bara" 3,5 mån kvar nu..! Annars sköter hon sig jättebra, har både mött en bil med båt på släp samt gått förbi en jättelång lastbil (som stannade som tur var) på den smala biten av asfaltsvägen. Hoppas det håller i sig resterande tid. Längtar tills hon får trava igen, idag var hon så på hugget så jag tror hon längtar också..

Kiris nya träns:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0