Wohoo!

Kiri gick toppen idag för maritha! Allting funkade så mycket bättre än sist, och ändå har jag bara ridit henne 2ggr emellan, varav bara en i ridhuset! Så duktig häst! Var jättestadig och fin i traven, och i övergångarna samlar hon sig jättebra och sätter under sig, även om formen svajar lite emellanåt. Galoppen var betydligt lugnare, dock är ju balansen här fortfarande lite dålig, men det är helt klart på rätt väg nu. Till och med höger var bra, men fattningarna måste vi öva där. Vänster tar hon ok, men höger måste jag vara mycket tydligare med. Fick också göra lite skänkelvikningar i skritt från medellinjen ut till väggen och det funkade ganska bra efter ett par gånger. Hon verkar vara väldigt lättlärd, behöver inte nöta så mycket innan hon förstår. Fick också skritta på lite fyrkantig volt innanför spåret och flytta henne utåt, för att träna lite undan för skänkel. Men det är otroligt vad mycket som satt på bara en vecka, och jag hoppas verkligen kunna fortsätta få tider för maritha. Det finns just nu varannan vecka, men det är på eftermiddagen, vilket betyder att mamma jobbar och inte kan följa med, så jag behöver fixa annan lasthjälp. Men det kanske går att lösa från gång till gång, borde kunna lura med mig någon!

Nej, nog om detta, dags att ta tag i skolarbetet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0