tiden flyger...

Och jag glömmer bort att uppdatera! har väl iofs inte hänt så mycket på hästfronten sen sist, så hade då fanns det inte så mycket att skriva om. Kiri fick ridas ut i fredags, lite skritt och trav på vägen bara eftersom det var så isigt. Red i ridhuset i söndags, och då gick det riktigt lugnt och fint i galoppen. Dock var det några andra hästar där, varav en grå som inte alltid är med på noterna och Kiri var lite studsig stundtals. Hon gillar inte att bli trängd eller när andra hästar galopperar fort nära henne. Men så är hon ju bara 4 år också, hon måste ju vänja sig om hon ska kunna komma ut på en framridning på tävling...

Igår red jag Zauron för Roger, det gick väl bra, inget wow, men helt ok. Fick rida igenom lite delar i LA:4, vilket passade bra eftersom jag idag bestämde mig för att anmäla intresse till björklinges div II lag i vår. Det mesta funkar bra, det är väl ffa övergångar från galopp till skritt och halt som inte blir toppen. Men vi får öva vidare. Egentligen tyckte Roger att LA var för lätt för oss, men det är där jag vill börja. För att se att allt funkar på tävling och sen kan vi gå över till msv C och Msv B. Det blir ju ändå bara två omgångar med LA:4. Traven känns för närvarande enklare än galoppen, vilket är roligt, eftersom han alltid haft lättare i galoppen. Men igår travade han riktigt fint faktiskt! I galoppen måste jag våga rida framåt, så han tar i lite mer, men problemet blir då när jag ska ta tillbaka honom.. Då struntar han i mina 55kgs försök att stanna.. Öva öva!

Kiri fick springa på lina idag, och hon tycker det är så fruktansvärt tråkigt och onödigt. Jag tycker ju att det är bra med lite variation och att hon får gå utan ryttare, men det verkar inte hon tycka. Det går bra i trav, där är hon väldigt fin, men hon är nästintill omöjlig att få i galopp. Har ingen direkt respekt för pisken, plus att hon drar lite inåt, så det blir väldigt svårt för henne att orka galoppera på den mindre volten hon envisas med att gå på. Molle ska tömköra henne nån dag framöver och jag hoppas att det ska gå bättre då, för just nu blir jag mer svettig än hästen...

Anyhow, imorrn ska vi åka och rida för Maritha igen! Fick plats även denna vecka, vilket är toppen. För mycket hjälp kan man knappast få, och jag hoppas hon känns lika bra i galoppen som hon gjorde i söndags. Förra veckan var det ju fullfart i galoppen och svårt att få tillbaka henne utan att hon bröt av. Får se hur det går imorrn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0