Fortfarande halt?!

Jag linade Kiri lite i fredags och då såg hon inte alls halt ut längre. Så jag trodde faktiskt jag skulle kunna rida igår, men hon kändes inte riktigt som vanligt. Hon var inte direkt halt, men hon nickade till ibland och gick inte fram som hon brukar. Så hon får vila ett par dagar till, så hoppas vi att det släpper. Får ge henne en ny chans framåt onsdag eller nåt, så får vi se. Dock var hon jättefin i munnen igår, stadig i formen, inte för lång som hon kan bli ibland samt skummade fint på båda sidor. Ibland är hon lite torr på vänster sida..

Kollade på GPküren igår från Skandinavium, kul att se, ffa att Scandic gick så pass bra. Övergångarna sitter verkligen perfekt, så mjukt och följsamt, så vill jag också rida! Parzival var väl värd segern tyckte jag, men också lite svårt att jämföra eftersom Scandic och Parzival är så olika typ av häst. Men fina är de bägge två! Annars var Andreas Helgstrand en favorit. Superfin och superelastisk häst verkligen, och han rider ju så otroligt bra. Man såg knappt att han gav henne några hjälper, helt stilla i handen, bra form på hästen. Den kommer bli en stjärna när den blir lite äldre, helt klart. Plus att det var ett sto, det gillar vi! Så få som har tålamod att plocka fram ston, de är ju oftast lite knepiga, men så värda när man får de med sig!! Nu är man taggad på att rida, som tur är ska jag åka och rida Zauron i eftermiddag, då ska vi rida minst lika bra som Kittel och Helgstrand ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0