Stormvarning

Det har verkligen blåst sjukt mycket de senaste dagarna, ganska tröttsamt. Idag befann vi oss i ridhuset igen, igår var vi ute men det blev inte så lyckat. Ska inte rida ut mer ensam nu, Kiri känner sig otrygg och då blir det inte bra för någon av oss. Vi får helt enkelt ta sällskap av Disa eller någon annan i stallet tills hon börjar kännas lite lugnare och tryggare igen. Tur att vi har galoppslingan vid stallet, så kan jag iallafall vara på lite annat underlag än ridhuset när det inte blåser storm eller regnar ute. snart kommer väl snön också, och då blir det halt så får vi ändå hålla till inomhus. Hon har varit väldigt cool ute förut, inte rädd för saker och gått överallt, men nu i och med skadan och alla skritturer ute på överladdad häst har gjort att hon blivit spänd och otrygg. Hon har ju även blivit skrämd av både kossor, rådjur och diverse annat som tittat fram plötsligt. Tråkigt eftersom hon var så snäll förut, men inte så mycket att göra åt det förutom att i fortsättningen rida med lugnt och stabilt sällskap.

Hur som helst, idag skötte sig Kiri bra! Hon kändes lite trött dock, har ju fått gå från måndag nu. Gjorde en hel del övergångar och tempoväxlingar. Hon blir lite seg i skritten, speciellt när hon inte är på hugget som idag, men när man väl börjar trava så bjuder hon bra. Kändes ganska bra och stadig i formen också! Imorrn ska jag rida lite på slingan (om vädret tillåter) och sen får hon vila båda dagarna i helgen eftersom jag jobbar då.

Kommentarer
Postat av: Fia

Min häst är likadan... Sjukt drygt, han va också världens coolaste innan han blev skadad och nu är han mer vild än tam när vi bara kan skritta. Jag hoppas att det blir som vanligt igen när han är i kondition igen.. Känns som att det måste bero på att det säkert är mentalt jobbigt för hästen att vara i full kondition och sen inte göra nåt bara över en dag. Så jag håller tummarna för att hästarna blir "som vanligt" igen när de är i full träning igen!

2011-12-01 @ 22:33:00
URL: http://filenochfighter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0