Premiär!

För första avtrillningen på Kiri. Började dagen tidigt, satt till häst vid 8-tiden och började i ridhuset. Red 7 intervaller där, hon kändes lite loj men hittade inte på nåt dumt. Gick sedan ut på galoppslingan och skrittade och travade. Hon låg på och var stark. Vände och skulle rida åt andra hållet. Kiri ville inte gå och försökte slingra sig på alla sätt. Men hon gav sig och jag fick henne iallafall på rätt köl och vi skrittade åt det hållet jag hade tänkt. Sen vet jag inte riktigt vad som hände för det gick så fort. Eller det var väl så att fröken busig inte gillade att jag bestämde riktning, så hon drog på en riktigt hög bakutspark (kan ha varit två i följd till och med). Det har blivit hennes nya trick, förut studsade hon mer iväg, men nu har hon börjat att sparka bakut eftersom jag oftast hinner stoppa henne när hon är på väg att studsa iväg. Trotsig var ordet.. Nåja, jag åkte iallafall i backen, landade på rumpan och Kiri galopperade, och sparkade bakut om vartannat. Fick ner tygeln över halsen och den hamnade runt ett framben. Vilket iofs var rätt bra, för det stoppade hennes framfart lite grann. Hon sprang in i skogen men stannade där, så jag kunde plocka upp henne och trassla ut frambenet igen. Satt upp och red tillbaka till slingan och travade bortåt igen. Då skötte hon sig! Hon blev nog lika paff som jag att jag åkte av tror jag. Hon gjorde en till bakutspark när vi nästan var vid stallet, Lasse satt och skruvade i en av automaterna och förde oväsen, så hon reagerade på det. Satt dock kvar denna gång. Lite öm i rumpan men hästen verkar ha klarat både ben och mun utan skador. Om det kommer snö snart så får hon nog gå ut med Disa i gräshagen, så kan hon passa på att busa av sig där istället för när jag sitter på.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Bus-Kiri! Men nu är avtrillningen gjord i alla fall =) Hoppas du inte blivit för öm i kroppen!



Själv skrittade jag ut "vanliga rundan" och Disa skötte sig alldeles utmärkt med alla bilar.

2011-12-30 @ 15:59:52
URL: http://blogg.jempa.se/
Postat av: ulla skidén

Nej,usch. Du minns kanske mitt äventyr förra året med Titan. En serie kraftiga kickar med baken i hundra knutar på stubbåkern - efter en tur ut i orbit hamnade jag på ryggen i kontakten med den hårda marken... Tre brutna revben bakom hjärtat, lite krafs i ena knät, lös benbit i vänster handled...och nåt annat som jag glömt. Var försiktig Emma.

2011-12-30 @ 18:32:44
Postat av: Renée

Tur att det gick bra iallafall och att det inte behöver bli så många fler avåkningar. :)

2011-12-31 @ 08:51:14
URL: http://bambisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0