Ny vecka igen...

Och snart är även 2011 över. Tiden går fort! Har även snart gått en fjärdedel av min master, även det är ju lite halvgalet. Nåja, det ska bli skönt att börja jobba sen och ha pengar!! Kiri vilade både lördag och söndag eftersom jag jobbade. Igår var vi i ridhuset eftersom det var mörkt när jag kom ut. Nästintill omöjligt att hinna ut i dagsljuset nu.. :( På fredag ska vi iallafall ut med Jenny och Disa om vädret tillåter! Trodde Kiri skulle vara jättepigg eftersom hon inte gjort nånting på två dagar men så var det inte. Hon var lagom i ca 15 minuter, sen blev hon seg och trött. Kanske är i någon växtperiod eller så är det hennes dåliga kondis. Hon blir verkligen seg i skritten när hon är så, så fort man börjar trava får hon lite ny energi men skritten blir lång och långsam. Men det är väl bara att kämpa på. Idag blir det nog också ridhuset, det har ju även frusit på nu, så tror att galoppslingan är för hård och knögglig att trava på. Ska försöka skruva i lite brodd idag också, lika bra att ha de i nu när det ser ut att bli lite mera fruset ute. Hade varit bättre om snön kunde vänta en vecka till, för vi ska till hovis nästa torsdag, men jag får väl försöka få i några gamla rostiga broddar här hemma tills dess.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag fick i brodd igår. Enligt Stina är det rätt halt på asfalten och vår egen grusväg, men Låtavägen ska vara helt ok. Bara hårt knöggel längs galoppvägen.

2011-12-07 @ 21:57:31
URL: http://blogg.jempa.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0