Laddad Z

I tisdags ringde Molle och undrade om jag kunde komma ut och rida Zauron eftersom hon varit sjuk sen helgen och han inte gått speciellt mycket. Jag var klar i skolan tidigt och red tillsammans med Karin och Mistral samt Molle och hundarna. Banan var frusen så vi red ute på vallen istället. Zauron var hur laddad som helst, jättespänd med gjorden (han har lite sadeltvång), och spände upp sig flera gånger innan vi kunde spänna ordentligt. Taktade hela vägen bort till vallen och var på tårna. Tog ett bra tag innan han kunde slappna av och gjorde till och med några "Kiri-skutt" när Mimmi (hunden) var i buskarna och prasslade. På slutet kunde jag iallafall rida några skolor och lite byten utan att han exploderade. Kul att han är pigg men det räcker med en knasig häst tycker jag :P Men det var nog bara tillfälligt, Zauron är ju hur snäll som helst även om han är en känslig herre. Ska nog rida honom i helgen också, Pär ska få sin ridlektion som han fick i födelsedagspresent då. Men han får rida på Julle som är lite mera lugn och stabil. :)

Efter Zauron åkte jag till Tutis och Kiri fick springa lite i ridhuset. Skötte sig bra, Sofie och Zini kom in så vi fick lite träning på att möta andra hästar vilket hon behöver. Hon var lite sur några gånger men skuttade bara iväg nån enstaka gång så det tar sig. Hon har alltid tyckt det är lite otäckt när andra hästar kommer för nära och hon känner sig trängd. Igår fick hon vila och idag blir det nog ridhuset igen eftersom det blivit isgata ute. Kanske kan skritta fram ute, fick iallafall i broddar i tisdags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0