Blask

Ogillar starkt vädret just nu, men det verkar som om det ska bli minusgrader i veckan iallafall, ogillar när det blir såhär blaskigt och blött överallt... Igår var jag ute på kvällen och red i ridhuset, Kiri fick några ryck, en del ganska häftiga, men jag satt kvar... Hoppas det blir bättre när hon får komma igång att galoppera lite, om hon får springa av sig ordentligt kanske hon slutar med de där dumheterna. I fredags red vi ut med Disa och Jenny, gick ganska bra, var lite bus i början, men på vägen hem travade hon först hela vägen utan att hitta på nåt!

Idag hade jag stallet imorse och hade ingen vidare lust att rida, så hon fick vila idag. Blir ganska bra, hon kommer få vila på torsdag igen, så då får hon gå tre dagar i rad då. Hon fick ny hage idag också och hamnade bredvid Disa och en annan valack, mycket trevligt tyckte Kiri som var brunstig. Trodde hon skulle vara lite sur men hon kunde inte vara mer lycklig.. :) Skönt att ha en hage närmare stallet också, när man ska fylla vatten och hö nu såhär i vintermörkret! Plus att man slipper leda henne förbi några andra hästar som busar!

Får se om jag ska ut och rida Zauron idag, det var tänkt så, men vet inte om det går att rida på banan eller på trädan, det fastnar ju rätt bra i hovarna nu när det är så mycket blötsnö. Får höra med Molle och se vad hon tror!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ha ha! När du skrev [bredvid Disa och en ANNAN valack] så lät det som om Disa är av hanligt kön :P

2011-12-18 @ 20:29:44
URL: http://blogg.jempa.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0