Olycksfågel

Kiri är en riktig olycksfågel. Imorse ringde Ninni från stallet och sa att hennes öga rann väldigt mycket och att hon stod och knep med det hela tiden. Dessvärre hade jag ju första dagen på masterprogrammet och skulle egentligen vara i skolan hela dagen. Men jag fick nöja mig med att gå till 11, så jag åkte ut då och ögat rann fortfarande och var svullet både under och över. Så ringde till min veterinär som tyckte att vi skulle åka in för att vara på den säkra sidan. Så vi fick en tid på Mälarkliniken på eftermiddagen. Mamma var ju på jobbet, så jag fick åka själv med Kiri till hennes jobb och hämta henne. Som tur var fick jag lite lasthjälp hemma, hon går ju snällt in men jag har inte riktigt tränat det där med att stänga och så själv. Kiri var jätteknasig och stod och hoppade och trampade mer eller mindre hela vägen till kliniken (vanligtvis står hon som ett ljus). Vet inte vad det var med henne idag. Vår veterinär konstaterade iallafall att det var ett sår på hornhinnan så det var tur att vi åkte in. Nu har vi fått salva som ska petas i ögat så ofta som möjligt (blir många turer till stallet denna vecka) och så ska hon äta finadyne i fem dagar. Det konstiga är att jag var ju ute i stallet igår kväll och då såg jag ingenting men så imorse hade hon alltså skadat ögat. Vet inte vad damen sysslar med på nätterna egentligen. Men nu hoppas vi på att kuren hjälper och att ögat blir bra igen. Tills vidare får hon gå med flughuva med påsydd lapp för att skydda ögat från ljus i hagen. Kommer vara så snygg så..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0