Nedräkning

Igår började jag räkna efter hur lång tid det är innan vi får åka in med Kiri för rörelsekontroll. Och det är nu 11 veckor. Det går ju faktiskt fort!! Jag längtar. Nu har hon fått nya skor också. Skötte sig exemplariskt i transporten och när vi kom fram till kliniken men sen gav vi henne lugnande för skoningen. Det är lika bra, slippa bråka och slippa slita på hennes skada dessutom när hon hoppar runt.. Så med fyra nya fina skor åkte vi hem med Kiri som skötte sig lika bra på hemvägen. Igår var vi ute och skrittade på stubbåkern, försöker hålla oss borta från korna ett tag och hoppas på att de byter hage.. Det är ju så torrt i marken nu så stubben är rätt hård att skritta på ändå. Hon fick några ryck och hoppade iväg framförallt vid skogen, vet inte om hon är rädd att det ska dyka upp en kossa där eller om hon bara fjantar sig :P Ska åka ut nu på morgonen och skritta eftersom jag ska åka och tävla ikväll med Zauron.

Appropå Zauron, red ju i fredags på banan och det kändes väl ok. Han är mjuk och fin i sidorna, kanske att han var lite loj. Jag hade glömt både hjälm och stövlar så jag fick låna ihop lite utrustning och sporrar att rida i, så jag kanske inte red lika bra som vanligt heller. Men allting sitter där det ska så ska bara försöka få lite fart på honom på framridningen idag. Blir kort framridning kanske 20min och sen bara tempoväxling och kvicka övergångar som gäller. Så önska oss lycka till! Vi finns att följa på Equipe! Det är ju min gamla chef Pia som ska döma också, ska bli spännande och se vad hon tycker om Z.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0