Många turer till stallet

Var ut först imorse och petade salva i ögat. Passade på att mocka och fixa foder på en gång så allt det var klart. Åkte tillbaka på eftermiddagen, hade insläpp, petade salva när jag kom och innan jag åkte. Skrittade 35 min i ridhuset (hon fick lite lugnande) för att undvika dagsljuset så gott det gick och så fick hon finadyn också. Hon kommer inte gilla mig när denna vecka är över, peta i ögat är inte kul och finadyn smakar blä tycker Kiri. Men men, det måste ju göras. Det ser iallafall bättre ut, hon är inte alls lika svullen men hon står fortfarande och kniper och kisar ibland. Imorrn ska jag nog försöka skritta på senare kvällen så kanske jag kan vara ute, det är inte så kul att skritta 45min i ridhuset. Tänkte åka ut en sväng ikväll också och peta i salvan igen. Ska ju försöka ge 4ggr per dygn och ska försöka hålla det nu i början iallafall. Fast det kostar ju lite bensin och sitta och åka också.. Men om hon blir bra så får det vara värt!

Kommentarer
Postat av: Helen

Usch, det där har jag också genomlidit med min prinsessa. Droppar och salva. Och en tjusig "pirat" i hagen;)

Hoppas ögat blir bra fort och att ni slipper fler turer till veterinären i framtiden!

2011-08-31 @ 09:51:33
URL: http://frokenrick.blogg.se/
Postat av: Helen

SV: Ja Disa va så duktig!! :D

Nästa med Anna blir 2 oktober, UVFK. Rider framridningsklassen. Har du fler tävlingar än div 1 inplanerat?

2011-08-31 @ 16:33:56
URL: http://frokenrick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0