Koskräck

Jag tror Kiri har drabbats av koskräck. Tog med mig mamma ut idag och tänkte vänja henne lite. Men hon är så rädd alltså, hon tycker dom är så himla läskiga och om dom rör sig då är de totalt livsfarliga i hennes ögon. Vi fick henne faktiskt att komma upp jämsides med dem en gång men sen tappade hon modet igen. Sen blev hon faktiskt lite märrig! Första gången som jag märkt av det så tydligt. Skulle inte gå alls, och bara backade fastän vi då kommit en bit bort från korna. Men jag kämpade på och till slut gav hon upp och gick mot korna igen. Då gav jag mig och sen skrittade vi hemåt. Blir till att öva vidare, det är den bästa vägen att skritta på så jag vill väldigt gärna kunna rida där.. Men hon borde vänja sig, tycker ändå hon var ganska modig idag. På hemvägen var hon så jäkla pigg sen. taktade och låg på hela tiden. Försökte göra lite halter och två gånger bockade hon på stället för hon blev så frustrerad över att vi skulle stå still. haha, hon är lite rolig. Lyckades iallafall göra två halter på ca 1 sekund.. Sen räckte det med att nudda med skänkeln så hoppade hon nästan iväg. Tänk om hon blir så elektrisk att rida sen, vilken toppenhäst jag kommer ha! Hon bara måste bli bra, hon är för fin för att vara skadad så här ung!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0