Helgens tävlingar

Började ju i fredags med MsvB:2 på Jälla. Zauron kändes riktigt bra på framridningen och jag red bra! Inne på banan tappade vi lite tryck men gjorde ändå ett stabilt program. Båda bytena kom efter hjälpen men var rena och det var väl egentligen enda missen. Men vi fick 4 på båda slutorna, lite hårt dömt tyckte jag, men så är det. Den ena tyckte domaren att bakdelen stundtals var före och den andra att han la huvudet något på sned. Annars var det bara 6or och 7or i protokollet men tyvärr lite fler 6or än 7or och vi slutade på 61,16%. Såklart lite missnöjd med poängen, men det är ju bedömningssport så inte så mycket att göra än att försöka rida ännu bättre.

Igår var vi ju på UPK för att rida msvB:4. Mycket roligare program som passar oss. På framridningen var Z väldigt irriterad på flugor och gick och skakade på huvudet hela tiden. Trodde ett tag att det skulle gå åt skogen eftersom vi såklart inte hade tagit med någon flugspray heller. Men som tur var så var ju Karin och Lotta där också så Lotta kom med lite spray och sen blev han som vanligt igen. Han gillar verkligen inte flugor. Sen körde vi på med mycket tempoväxlingar och övergångar och han kändes riktigt bra faktiskt! När jag fick rida runt banan fortsatte jag med lite ökningar för att hålla trycket i honom. Programmet gick jättebra, ingen missar, byten blev på hjälpen och mycket bättre denna gång och vi orkade hela vägen. Fick 63,3 % och var faktiskt lite missnöjd med poängen eftersom jag tyckte att allting satt. Men sen räknade jag om och det saknades ju 12p i räkenskaperna så det blev faktiskt 65,89% och upp i ledning! Tyvärr så höll ju inte ledningen hela vägen utan vi blev femma, men vi hade ju två BRF-ekipage framför oss och det är ju lite mer ok. Var bara två poäng till tredjeplatsen!

Nu åker jag till Kreta en vecka och laddar batterierna så återkommer jag till bloggen inför första omgången av div 1 som är på Lurbo den 27e. Emeli ska ta hand om Kiri och jag hoppas att det ska gå bra. Hon är så på tårna nu så vad som helst kan hända känns det som.. :)

Kommentarer
Postat av: Bambi

oj 12 poäng är mycket för att vara en felräkning. Tur att du räknade om. :) Och grattis till placeringen och den fina känslan! (och i efterskott på födelsedagen) Hoppas du har det bra på semestern och att du kommer hem utvilad. :)



2011-08-18 @ 16:54:44
URL: http://bambisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0