Första träningen för Ylva!

Igår var vi till Tutis och red för Ylva för första gången. Och det gick bra, fick bra hjälp med det som jag behöver hjälp med, att få honom att helt enkelt ta i lite mer och börja röra lite på benen! Fick börja på volt och i trav, göra tempoväxlingar hela tiden, lite fram och lite tillbaka. Ner till passagetänk för att hitta bra takt och sen rida fram i samlad trav och bibehålla takten. Fick rida ut på långsidorna och fortsätta likadant, öka på och sen ner till riktigt kort trav med passagetänk på kortsidorna och mitt på långsidan och länga honom emellan. Fick göra likadant i galopp och i både trav och galopp måste jag aktivera honom med lite kvick skänkel så han tar i lite mer. I höger kunde jag samla riktigt mycket, ner till piruettgalopp, men i vänster är det som vanligt svårare, men igår fick jag faktiskt riktigt bra tag om även samlingen i vänster. Gäller att våga pressa på lite till, även om det blir trav ibland. Men han var jätteduktig och blev väldigt trött på slutet så han måste ha jobbat en hel del :) Fick avsluta med att rida lite byten och försöka få lite mera luft i dem, var lite svårt eftersom han kändes lite trött men några blev bra iallafall! Känns bra inför lördag, ska försöka rida fram samma känsla som jag hade på upk fast gärna lite till ändå! Vi hade ändå några 5or och 6or där som kan bli till 7or eller 8or!

Slänger in två fina bilder på oss från UPK!






Foto: Jenny Engström

Kommentarer
Postat av: Matilda

Fin häst =D

2011-09-07 @ 22:34:37
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Josäfin :>

Stiligabilder :DD

2011-09-09 @ 08:14:48
URL: http://jossanamigo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0