Promenader och täckestvätt

Det kommer mina närmaste dagar bestå av, hinner tvätta ett täcke under tiden jag är i stallet, så nu ska jag se till att tvätta alla vinter- och regntäcken och allt annat, så är allt rent och fräscht tills vi flyttar. Blir lite roligare att packa ned och upp saker som är hela och rena. Det är ju snart, redan nästa helg! Kiri får promenera varje dag nu 15 minuter i ridhuset och kommer göra det i en vecka till, sen ska jag börja öka på tiden och dessutom får jag sitta på! Hon sköter sig jättebra i ridhuset, inte så kul att gå där kanske, men hellre det än när hon är vildhäst ute.. När jag sitter på sen kan jag nog skritta ute, ffa på Tuthammar där det finns lite bättre ställen att skritta på. På Hagelstena måste man hela tiden ut på bilvägen, vilket inte är så kul om man är ensam med en unghäst som har vilat. Hon är jätteduktig med bilar, men man vet aldrig när hon är lite extra pigg och busig. Imorrn ska jag trimma lite med Zauron inför söndag, det ska bli jättefint väder, så kommer säkert bli en härlig med varm tävlingsdag! På lördag jobbar jag, så då ska Molle rida, men han är nog i fin form i vilket fall! Vi får hoppas på en repris från förra helgen!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej! Vi ska skicka in gemensamt för träckprovskoll av anläggningens hästar så fort ni har kommit till oss. Har du någon mail så kan jag skicka ytterligare info, det är jag som samordnar det hela.

Jenny ([email protected])

2011-04-21 @ 16:08:21
URL: http://blogg.jempa.se/
Postat av: Helen

Kul med flytt, blir det närmare?

Vart bär det av på söndag? Lycka till!

2011-04-21 @ 21:39:53
URL: http://frokenrick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0