Galen...

Ja lite tokig var hon allt idag. Tänkte jag skulle tömköra lite. Självklart så skulle en annan ha lite bommar, samt att det var en ponny till i ridhuset samtidigt. Sådana dagar ska jag inte tömköra, hon tar verkligen tillfället i akt så fort nånting händer och passar på att göra massor med cirkuskonster ovan mark. Hon brallade loss lite i vänster varv först när ponnyn gick ut och dörren lät, men sen gick hon faktiskt rätt bra en stund och jobbade på bra. Sen skulle jag byta varv och då kom först den andra hästen vilket fick Kiri att flyga i luften och sen kom också ponnyn tillbaka vips så var alla hovar i luften igen. Efter detta återhämtade hon sig inte utan fortsatte som en alldeles tokig häst och till slut fick jag ge upp och stå still med henne ett tag.. Gick lite med henne och flyttade henne lite undan mig för att få hennes uppmärksamhet. när jag sen skulle köra lite igen i höger varv på volten var det som att luften hade gått ur henne. Gick inte fram och var märkbart trött, så hon fick springa på några varv och sen avslutade vi. Inte så konstigt att hon blev trött, skulle jag också vara om jag var hoppade upp och ner och kastade mig själv iväg och jag dessutom vägde över 600 kg... Nåja, bättre lycka nästa gång, får verkligen se till att vara ensam i ridhuset när vi gör detta, ingen idé att hålla på annars när hon beter sig såhär.. Och hjälm kan vara bra att ha tror jag, man vet aldrig när en hov kommer flygandes på fel ställe... Ska försöka rida ut nåt i helgen, på onsdag åker vi till Maritha igen o trimmar lite dressyr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0