Galen häst!

Kiri mår inte bra av att vila. Det kunde jag konstatera igår när jag var ut. Först var hon väldigt rastlös på gången, gick fram och tillbaka och var allmänt otålig. Så jag tänkte jag skulle gå en sväng med henne, men hon var lite väl på tårna. Gick snällt, men rätt var det var flög hon i luften och när jag tog tag i henne och backade henne så blev hon väldigt sur och sparkade och hade sig. Försökte tala om för mig att hon behövde minnsan springa av sig lite, för detta håller inte matte! Hur som helst, en väldigt kort promenad, eftersom jag inte ville riskera livet, så gick in i ridhuset för att se hur hon var på lina idag.. Och hon var galen även här. Bockade, hoppade, sparkade och höll på i säkert 10 min. jag kan bara konstatera att så himla ont kan hon inte ha.. När hon lugnat sig kunde jag se henne i trav och idag var hon knappt halt. Så himla mystisk hälta det här som kommer och går. Ska prata med vet. Görel i stallet och se vad hon säger. Kanske hon kan skriva ut en kur antiinflammatoriskt och så kan vi vad som händer... Hon kanske har fått nåt i hoven som behöver hjälp på traven. Hjälper det inte kan vi ju åka in med henne då, vi har ju ändå 125 dagar på självrisken..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0