Update!

Nu har jag missat att skriva på ett par dagar. I lördags var jag ju och red Zauron och det blev även igår eftersom Molle skulle bort. Det gick väl bra, men det är svårt att få till en bra känsla på banan som visserligen är fast underlag men det är ju knappast som ridhus. Vissa ställen lite hård, andra lite djupsnö och lite allmänt ojämn. Men det är väl bra att kunna rida på sånt underlag också, men det gör ju att man inte riktigt vill sätta press på hästen. Hur som helst, så red jag lite öppnot och slutor som funkar rätt bra, svårast är att komma in bra. Har jag väl hittat bra böjning så är det inga problem sen. Byten funkar, däremot så var enkla byten lite svåra, jag får inte riktigt ihop honom innan övergången så vi får travsteg. Men det kan nog bero på banan och att han är lite ofokuserad, ska testa detta i ridhus sen och se om det inte blir bättre. Men överlag har det gått bra, och jag hoppas vi kan åka iväg till ridhus nån dag snart, åtminstone innan nästa träning för Roger som är den 3e januari.

Kiri vilar på och känns lite gladare. Igår höll hon på att hoppa ut ur boxen. Hon har ju varit lite motvillig till att komma ut, så igår hade jag boxdörren öppen och skulle bara hämta en grej ur skåpet tvärs över gången och då passade hon visst på att försöka gå ut, men som tur var så upptäckte jag det när hon hade en hov utanför så hon hoppade in igen. Men det känns ju kul att hon numera vill komma ut och bli pysslad med igen. Vi var ute och skrittade för hand igår eftermiddag och det går jättebra när man rör sig bortåt stallet. Hemåt blir det mera fart i henne och jag vet inte hur många halter vi gjorde på vägen hem, för att hon skulle lyssna. Hon är som ett litet barn, glömmer bort väääldigt fort och måste påminnas hela tiden. Men sen är hon ju ett unghäst också...! Imorrn ska Görel kolla tänderna och ta bort vargtanden, hoppas det kommer gå bra och att det blir skillnad i munnen på henne sen när vi ska komma igång igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0